top of page
Blue Engine
TheRoad Logo

TheRoad

Product Management. Hands On Consulting.

  • Writer's pictureYoel Frischoff

איך הפכתי למנהל מוצר - סיפור מסע

Updated: Mar 19


רבים שואלים כיצד נעשים #מנהלמוצר

דומה שזה התפקיד du jour לא.נשים רבים בהייטקס.

ואכן, מה יש לא לאהוב? חיבור בין הביזנס לטכנולוגיה, בין לקוחות למפתחים.

לאחרונה עברתי מסע כזה, ורציתי לשתף גם איתכם, המכירים אותי בהקשרים של ייעוץ עסקי ואסטרטגי.


חשוב להקדים ולציין שאם זה המגע הראשון שלכם בתעשיית הטכנולוגיה, ספק אם תגיעו רחוק בחיפושיכם אחרי תפקיד מנהל מוצר. זה לא עובד ככה... התפקיד דורש היכרות עם התרבות הארגונית, יכולת לימוד של בעיות עסקיות, ויכולת להבין סטאק טכנולוגי - על היכולות שהוא מציע והמגבלות שהוא כופה. משום כך, רבים מגיעים לתפקידי ניהול מוצר אחרי שצברו נסיון במגוון תפקידים אחרים בתעשייה. יש מי שמגיעה מתפקידי פיתוח, יש מי שצומח מתמיכת לקוחות, אחרים מבקרת איכות, ואחרות מתפקידי שיווק. האם יש קו מאחד, מעבר לרצון וליכולת להשפיע על הדרך שבה חברה טכנולוגית משפיעה על העולם? קטונתי.

 

כמעצב תעשייתי בהכשרתי (בצלאל ׳91), צברתי נסיון בתעשיות מסורתיות: עיצוב פנים, ריהוט מתועש, מוצרי צריכה... כחברי למקצוע לַשְׁתִּי מתכות, עץ, חומרים פלסטיים, אמנם תוך תהליכים דיגיטלים, במה שהפך עם השנים למונחים שגורים כמעט על כל לשון: תאומים דיגיטלים, עבודה שיתופית בענן, מוק-אפים ואבי טיפוס. אלא שבמהלך 15 השנה בהן עסקתי בתחום הלך ונבנה אצלי רעב להבנה עמוקה יותר של תהליכים עסקיים, של מוטיבציות כלכליות, של הדרך שבה ארגונים יוצרים ערך ללקוחותיהם, לעובדיהם, ולבעלי המניות שלהם. ההכשרה שחיכיתי לה הגיעה בלימודי מנהל עסקים (קלוג-רקאנטי 04׳), תוכנית ששינתה עבורי את מסלול הקריירה.

בשני העשורים העוקבים עברתי מניהול ליזמות טכנולוגית ולייעוץ עסקי, כשאני משלב בין שני התחומים. ומתברר שבכל מיזם שהייתי מעורב בו היה היבט מוצרי, שהלך ונטה אל העולמות הדיגיטליים. האסימון נפל, כמו שאומרים, כאשר שותף וחבר אמר לי יום אחד: ״בעצם, מה שאתה עושה זה ניהול מוצר״. ואכן, בכמה המיזמים האחרונים, עסקתי בניתוח בעיות והזדמנויות עסקיות, איפיון מענה טכנולוגי, איפיון ממשקי משתמש וממשקי מכונה, חיבור משפכים שיווקיים לצמיחה מוטת מוצר - ובקיצור: מנהל מוצר. אלא שכאן עמד בפני האתגר, כיצד לשווק את עצמי לתעשייה.

 

והנה, נקרתה בפני הזדמנות (ללמדכם שהפורטונה משחקת תפקיד גם אצל אתאיסטים גמורים) להכנס בתור מנהל מוצר ראשון בחברה מולטי דיסציפלינרית שעמדה בפני השקת קו מוצרים חדש. אתגר - והזדמנות -ששני הצדדים אחזו בשתי ידיים. במהלך החודשים האחרונים איפיינתי: - מוצר ניהול תוכן רב צדדי (wepApp) - קונסולת משחק מבוססת אנדרואיד - אפליקציית שלט רחוק במובייל תוך שאני מפעיל מתודולוגיות קלאסיות של ניהול מוצר קלאסי: - Roadmapping אסטרטגי

- תרחישי שימוש - תרשימי זרימה - איפיון UX - אנאליטיקס - הגדרת תהליכי QA אלא שמרוב התלהבות, מצאתי את עצמי גם: - בונה אופרציית תוכן (גיוס והפעלה של צוות) - מפתח מכניקות משחק חדשות - מקים דפי נחיתה לשוק החדש - מפיק עלוני מוצר - משתתף בהפקת סרטוני הדגמה - מאפיין מוצר חומרה חדש (החברה לא גדולה, אבל פרושה רחב, וסט הכישורים הקודם שלי איפשר לי תרומה משמעותית גם בתחומים משיקים אלה). כיועץ לחברה, יכולתי להפעיל קבלני משנה משלי (מעצבים, אנשי UX, אנשי תוכן), ולהציע ללקוח מעטפת שירותים גמישה באינטנסיביות הדרושה מול לוח זמנים שאפתני.

 
ואיך עברה עליכם חצי השנה האחרונה?...
 

גם למאמץ מרובה פלטפורמות ומוצרים יש שיא, ולאחריו, ככל שתאריך ההשקה מתקרב, הפיצ׳רים נכתבים, בדיקות ואנליטיקות מוגדרות, אני צופה ירידה משמעותית באינטנסיביות של המעורבות שלי בפלטפורמה הזו, למצב ״תחזוקה״. מדובר בחדשות טובות! כלומר, גם עבור הלקוחות הבאים שלי, היו מי שתהיו...

 

אם גם אתם נמצאים על התפר שבין ניתוח השוק וצרכי המשתמשים לבין הגדרת המענה המוצרי -

אם אתם במהלך הפיתוח של מוצר חדש, וחסר לכם מנהל מוצר עם יכולת של ״אפס לאחד״ -

אם נחוץ לכם תהליך ביקורת חיצוני על התהליכים המוצריים בחברתכם -


מוזמנים לפנות ולהסתייע בשירותי Product Management as a Service שאנו מציעים!







54 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page